Wednesday 28 November 2012

hari pertama jadi pemandu teksi KK

teksi idaman :)

Kejadian ini terjadi pada beberapa hari  yang lalu. Namanya, Fasha. Kerana terlalu sibuk dan banyak kerja yang harus dibuat dan disiapkan dalam minggu ini maka, Fasha harus bekerja sampai larut malam di ofis. Ketika ingin pulang fasha menahan sebuah teksi untuk menghantarnya pulang.

Fasha: "Kampung keramat, ya pak cik"

Pak cik teksi KK itu hanya menggangguk,dalam perjalanan ke Kampung keramat  tidak terjadi percakapan antara Fasha dan Pak cik teksi KK, mungkin Fasha merasa kepenatan kerna bekerja sampai larut malam. 20 minit lamanya keheningan terjadi, tiba-tiba Fasha teringat bahawa duit yang dibawanya tidak cukup untuk membayar tambang taxi. Fasha lalu menepuk bahu belakang Pak cik teksi KK dengan maksud untuk memberitahu supaya berhenti di kedai minyak didepan untuk mengambil duit di ATM.

Tapi tiba2 setelah bahu belakangnya ditepuk oleh Fasha, Pak cik teksi KK itu secara membabi buta memusing stering taxinya ke kanan kemudian ke kiri sambil berteriak bagai kan orang kena histeria, sampai akhirnya Taxi  itu merempuh tembok penghadang jalan. Nasib baik Fasha dan Pak cik teksi tidak mengalami luka parah.

Pak cik taxi kk itu kemudian meminta maaf kepada Fasha.

Pakcik teksi: "Maaf ya cik, cik tak apa-apa ya? Kenapa di tepuk bahu saya cik, terkejut setengah mati saya cik!!" 
Fasha: "Laa, takkan ditepuk bahunya aja sudah terkejut!!"
 
Pakcik Teksi: "Sebab hari ini hari pertama saya jadi drebar taxi, cik"
 
Fasha: "Habis tu sebelum ni apa pekerjaan pakcik?"
 
Pakcik teksi : "Selama 20 tahun saya jadi Drebar Kereta Mayat..."

Fasha: "patutla...."


No comments:

Post a Comment

sila tinggalkan pertanyaan anda di sini.
teksi KK sedia untuk membantu anda.